midsommar

Ja då är de midsommar idag, fan inte längesedan de var julafton tycker jag menmen de är bara att gilla läget att tiden springer ifrån oss.
Idag blir de att fira midsommar hos Benjamins Farmor och Pajje :) Alltid lika roligt att åka dit :D Blir benjamins andra midsommar, fast förra året var han bara en liten plutt på 2 kg som satt och sova i min tröja och var nöjd med allt idag är han en stor pojke på över 9 kg med ett fruktansvärt humör undrar om de blir lika lätt att sysselsätta honom detta året:P Fast de ska ju ätas en massa mat ochdesäger han ju inte nej till. Den lilla skiten gör inget anna om dagarna än att äter tycker jag ett riktigt matvrak.

Benjamins matschema igår:
06.30 Välling
9.30 stor macka med marmelad
10.30 En hel skål pasta sallad (skulle äta bara för mamma var hungrig)
12: massa jordgubbar hos Farmor
15.00 en burkmat
16.30 ytterligare lite pasta sallad (och smaka lite av mamma och pappas hemma gjorda pizza)
17-30-18.00 Välling

Så som han äter borda han väga 20 kg :P

Nu vilar lilla plutten pappsen sover fortfarande och Diva sover hos mig :) Så jag har druckit kaffe i lugn och ro, plockat undan på vasken i köket fllt diskmaskinen  och satt igång den och packat lillemans skötväska annars gör jag alltid sånt i sista stund när vi ska iväg så stressar man och glömmer hälften. Men nu är de gjort och kl är inte ens 9 :P När Benjamin vaknar ska ha äta lite sen ska han duschas och sen ska han få sina nya kläder på sig. Kommer bild senare idag/imorgon på hur snygg han blir i sina nya kläder chinos och skjorta kan ju slå vad om att han säkert ska ha foppa tofflor till de. För han abra älskar sina tofflor ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: